براي اينكه سفري راحت و ارزان به شانگهاي داشته باشيد از اين كارها خوداري كنيد

وبلاگ آژانس مسافرتي مهر پرواز |مجري مستقيم تور خارجي و داخلي، رزرو آنلاين بليط هواپيما، خدمات اخذ ويزا و پيكاپ پاسپورت

براي اينكه سفري راحت و ارزان به شانگهاي داشته باشيد از اين كارها خوداري كنيد

نبايدهاي سفر به شانگهاي
اگر شما هم قصد سفر به يكي از مدرن ترين و زيباترين شهرهاي دنيا يعني شانگهاي را داريد، ممكن است كه برايتان سوال پيش آمده باشد كه به عنوان يك توريست چه كارهايي را بايد و يا نبايد در شانگهاي انجام دهيد. براي يافتن جواب اين سوال با ما همراه باشيد و اين مطلب را با دقت بخوانيد. 

سفر به شانگهاي

همه زمانتان را در مشهورترين مناطق توريستي شانگهاي سپري نكنيد
جاذبه هاي گردشگري شانگهاي بسيار متنوع هستند و مناطق گردشگري بسياري در آن واقع شده است كه از جمله آن ها مي توان به خيابان نانچينگ يا خيابان هواي هاي، ميدان مردم، باغ هاي يويوان، تيانزيفانگ و معبد جينگ آن اشاره كرد. در محدوده اين اماكن توريستي شانگهاي هميشه توريستان زيادي گشت و گذار مي كنند و هميشه مخصوصا آخر هفته ها بسيار شلوغ هستند. البته در زيبايي اماكن ديدني شانگهاي شكي نيست، اما به شما توصيه مي كنيم كه كل زمان اقامتتان در تور ارزان شانگهاي را صرف بازديد از آن ها نكنيد.نكته اول كه به مديريت زمانتان در شانگهاي كمك مي كند اين است كه بايد بدانيد غروب آخر هفته ها زمان مناسبي براي بازديد از جاذبه هاي گردشگري شانگهاي نيست. اگر برايتان ممكن است بازديد از موزه هاي شانگهاي و ديگر اماكن ديدني چين آن را به يك روزي در وسط هفته، آن هم قبل از زمان ناهار موكول كنيد. اين نكته را هم به خاطر داشته باشيد كه به غير از مشهورترين جاذبه هاي گردشگري شانگهاي، اماكن ديدني ديگري نيز درشانگهاي وجود دارند كه از جمله آن ها مي توان به شهر قديمي، خيابان دولون، خيابان آنفو لو، خيابان واكانگ لو، خيابان وولوموگي، بازارهاي محلي مثل زنينگ لو، بازار منطقه جينگ آن و بازار گل اشاره كرد. شايد توريستان كمتري به آن ها توجه كنند، اما واقعا ارزش بازديد دارند و معمولا به نسبت ديگر اماكن توريستي شانگهايخلوت تر هستند.

سفر به شانگهاي

يادتان نرود كه از موزه هاي شانگهاي و گالري هاي هنري آن ديدن كنيد
شانگهاي شهريست كه گالري هاي هنري و موزه هاي شگفت انگيز جهان را در خود جاي داده است. اگر شما هم اهل هنر هستيد، حتما  از منطقه هنري ام 50 (موگانشان لو) و خيابان پينتر ( نزديك ناندان لو) ديدن كنيد. در اين دو منطقه مي توايند آثار هنري را خريداري كنيد. اگر هم دوست داريد كه از يك موزه هنري خاص ديدن كنيد، حتما به موزه هنر راكبباند سر بزنيد.اگر هم به بازديد از موزه ها علاقه منديد، حتما در زمان اقامتتان در شانگهاي از موزه تاريخ طبيعي، موزه علم و تكنولوژي و موزه هنري پروپاگاندا پوستر بازديد داشته باشيد.

سفر به شانگهاي

بازديد از معابد زيباي شانگهاي را از دست ندهيد
شانگهاي معابد زيادي دارد كه بعضي از آن ها مثل معبد جاده بودا يا معبد جينگ آن مشهور نشده اند، اما بسيار زيبا و ديدني هستند. به شما توصيه مي كنيم كه حتما از معبد لونگ هوا ديدن كنيد. يكي ديگر از معابد پيشنهادي ما در شانگهاي معبد ون ميائو در ونميائو لو است كه هر روز از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر به روي عموم باز است. 
همه پولتان را در مراكز خريد گران شانگهاي خرج نكنيد
به جاي بازديد از مراكز خريدي مشهور شانگهاي از بوتيك هاي كوچك يا فروشگاه هاي كوچك در منطقه فرانسوي هاي شانگهاي ديدن كنيد. در اين فروشگاه ها مي توانيد يك خريد ارزان را تجربه كنيد و اقلامي كه در هيچ جاي ديگر جهان يافت نمي شوند را پيدا كنيد.
فقط در رستوران هاي مشهور شانگهاي غذا نخوريد
شانگهاي خيابان هاي مختلفي دارد كه در آن ها انواع غذاهاي محلي سرو مي شود. در اغذيه فروشي هاي اين خيابان ها در شانگهاي مي توانيد با يك قيمت ارزان غذاهاي متفاوتي را امتحان كنيد و تجربه اقامتتان درشانگهاي را كامل تر كنيد.

سفر به شانگهاي

 در مورد فرودگاه يا ايستگاه قطارتان در شانگهاي سردرگم نشويد
جالب است كه بدانيد در شانگهاي دو فرودگاه به نام هاي پودونگ و هونگ كيائو وجود دارد و 3 ايستگاه قطار نيز دارد. در شانگهاي بايد خيلي حواستان باشد كه هواپيما يا قطارتان از كدام يك از اين ها حركت مي كند. چراكه در شانگهاي به تعدد اتفاق افتاده است كه توريستان از هواپيما يا قطارشان به خاطر تعدد ايستگاه ها و فرودگاه ها سردرگم شده اند و اشتباهي به يكي ديگر از ايستگاه هاي قطار يا فرودگاه ها مراجعه كرده اند و از هواپيما يا قطارشان جا مانده اند.
در شانگهاي حقه نخوريد!
اصلا به هيچ عنوان قيمتي كه فروشندگان در بازارهاي توريستي شانگهاي به شما مي گويند را نپردازيد. متاسفانه در شانگهاي به تعدد ديده شده است كه قيمت هاي گزافي را از توريستان براي خريد يك كالاي ارزان اخذ مي كنند. به هر صورت به شما توصيه مي كنيم كه اگر مي خواستيد از مراكز خريد شانگهاي خريد كنيد، تمام تلاش خود را براي گرفتن تخفيف به كار ببريد.

سفر به شانگهاي

از وسايل حمل و نقل عمومي در شانگهاي استفاده نكنيد
استفاده از اتوبوس هاي شهري شانگهاي بسيار سخت است. چراكه همه علائم و نشانه ها به زبان چيني هستند و احتمالا از آن ها سر در نخواهيد آورد. به جاي آن ها بهتر است كه از تاكسي استفاده كنيد. تاكسي هاي شانگهاي ارزان هستند و استفاده از آن ها براي توريستان ساده تر است. همچنين بهتر است كه در ساعات شلوغي مترو يعني در ساعات 8:30 تا 9 صبح و 6 تا 6:30 بعد از ظهر نيز از متروهاي شانگهاي علي الخصوص در خط 2 مترو استفاده نكنيد.يك توصيه ديگر هم اينكه از هتلتان بدون همراه داشتن كارت اطلاعات هتل خارج نشويد. چراكه راننده هاي تاكسي شانگهاي فقط به زبان چيني صحبت مي كنند و نمي توانند زبان انگليسي را متوجه شوند و ممكن است كه نتوانيد آدرس مورد نظرتان را به آن ها بگوييد. اگر آدرس هتلتان را به زبان چيني داشته باشيد، مي توانيد به راحتي با تاكسي به هتلتان دسترسي داشته باشيد.
فرهنگ مردم شانگهاي را ناديده نگيريد
مردم شانگهاي به عقايد و فرهنگ هايشان باور زيادي دارند. اگر شما هم دوست داريد كه تعطيلات خوبي را در شانگهاي سپري كنيد، بهتر است كه از مهمترين آداب و رسوم چيني ها مطلع باشيد و آن ها را رعايت كنيد. براي مثال اگر به خانه شخصي در شانگهاي دعوت شديد، بهتر است كه به جاي يك هديه براي آن ها دو هديه تهيه كنيد! چراكه عدد 2 در فرهنگ شانگهاي مبارك تر است. اگر هم از يك فرد چيني هديه دريافت كرديد، بهتر است كه باز كردن آن را به زماني ديگر موكول كنيد و جلوي هديه دهنده به محتويات هديه تان نگاه نينداريد.

سفر به شانگهاي

تور شانگهاي آژانس مسافرتي مهر پرواز را از دست ندهيد
آژانس مسافرتي مهر پرواز تور شانگهاي و تور تركيبي چين را با بهترين كيفيت، بيشترين خدمات و كمترين قيمت براي شما عزيزان برگزار مي كند.در صورت تمايل مي توانيد تورهاي لحظه آخري شانگهاي و تور ارزان چينرا از آژانس مسافرتي مهر پرواز رزرو كنيد و سفر ارزاني را به مقصد شانگهاي تجربه كنيد.

بهترین زمان سفر به شانگهای

بهترین زمان سفر به شانگهای، در ماه‌های اکتبر تا نوامبر است. این بازه کوتاه پاییزی، میزبان دمایی معتدل، جمعیت گردشگران اندک و نبود بارش‌های تابستانی، فصل داغ گردشگری شانگهای، است.افزایش دما در فصل بهار، بازه کوتاه دلپذیری برای سفر به گردشگران پیشنهاد می‌کند، اما در نظر داشته باشید که باید از سفر در زمان تعطیلات ملی اجتناب کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که شانگهای، شهری با مرکزیت تجاری است، بنابراین، قیمت هتل‌ها معمولا در آخر هفته‌ها افزایش می‌یابد. راهنمای سفر به شانگهای

هزینه های سفر به شانگهای Shanghai

۱- هزینه اقامت و هتل سرمایه گذاری

  • هتل های ۳ ستاره: به ازای هر شب ۱۳۰ یوان تا ۸۰۰ یوان
  • هتل های ۴ ستاره: به ازای هر شب ۳۴۰ یوان تا ۱,۰۰۰ یوان
  • هتل های ۵ ستاره: به ازای هر شب ۴۳۰ تا ۱,۸۰۰ یوان
  • هاستل: از شبی ۷۵ یوان چین تا ۱۷۰ یوان
  • مهمان خانه: از شبی ۱۲۰ تا ۳۰۰ یورو
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.